روحانی تیم دولت آینده‌اش را هم به مردم معرفی کند!/ اروپایی‌ها «برجام» را نقض نکرده‌اند؛ فقط با ایران

آمار مطالب

کل مطالب : 1148
کل نظرات : 10

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 482
باردید دیروز : 206
بازدید هفته : 942
بازدید ماه : 927
بازدید سال : 6327
بازدید کلی : 146636

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فجر و آدرس aryamanesh76.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 24 آذر 1395
نظرات
یک عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان می‌گوید: پیشنهاد اخیر برای طرح کاندیدای پوششی در کنار روحانی خطرناک است و از آن استقبال نکردیم!
سرویس سیاست مشرق -» وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم

 

***

 

پیشنهاد الویری برای کاندیدای پوششی در کنار روحانی خطرناک است و از آن استقبال نکردیم!

روحانی تیم دولت آینده‌اش را هم به مردم معرفی کند!/ اروپایی‌ها «برجام» را نقض نکرده‌اند؛ فقط با ایران همکاری نمی‌کنند!روزنامه اعتماد، روز سه شنبه گذشته مصاحبه‌ای را با عبدالله ناصری، از فعالان اصلاح‌طلب و عضو شورای سیاست گذاری اصلاح‌طلبان انجام داد.

اعتماد در بخشی از این مصاحبه از ناصری می‌پرسد: اخيرا آقاي الويري طي مصاحبه‌اي اعلام كرد كه اصلاح‌طلبان بايد به غير از روحاني كانديداي پوششي در انتخابات پيش رو داشته باشند. اين پيشنهاد چقدر در بين اصلاح‌طلبان طرفدار دارد؟» و او پاسخ می‌دهد:

«اين پيشنهاد خوشبختانه مورد استقبال قرار نگرفت. طرح آن نيز خطرناك است چون جامعه رأي اصلاح‌طلبان و هواداران دولت را مخدوش مي‌كند.»

او در ادامه نیز اظهار می‌کند: البته ثبت نام افرادي همراه با آقاي روحاني ايرادي ندارد اما نبايد در افكار عمومي طرح شود. [1]

 

*گفتنیست در همین رابطه، «احمد شیرزاد» دیگر فعال اصلاح‌طلب نیز طی یادداشتی در روزنامه آرمان امروز با اشاره به ماجرای «نامزد پوششی اصلاح‌طلبان» نوشته است: «معتقدم طرح چنين مساله‌اي انحرافي است و به هر دليلي كه مطرح شده يا كج سليقگي است يا به نوعي خدايي نكرده غرضي در مطرح كردن چنين موضوعي وجود دارد»!

اشاره روزنامه اعتماد و عبدالله ناصری، احتمالاً به صحبت های چند روز قبل مرتضی الویری از فعالان ستادی اصلاح طلب است که طی گفت‌وگویی تصریح کرده بود «به سه دلیل باید یک کاندیدای اصلاح‌طلب هم به ثبت نام در انتخابات بپردازد تا در صورت بروز اتفاق پیش‌بینی نشده اصلاح‌طلبان در میدان رقابت حاضر باشند. وی احتمال رد صلاحیت شدن روحانی، امتناع وی از حضور در انتخابات و همچنین احتمال تغییر نظر مردم نسبت به روحانی را سه دلیل اصلی نیاز به کاندیدای پوششی در انتخابات 96 عنوان کرده بود.»

او همچنین از «عارف» و «جهانگیری» بعنوان کسانی یاد کرده بود که می‌توانند آلترناتیو روحانی باشند.[2]

این صحبت‌ها و قال و مقال‌های اصلاح‌طلبان درباره انتخابات ریاست جمهوری در حالی است که تمرکز اصلی و سمت و سوی فعالیت‌های آنها بر «انتخابات شورای شهر» متمرکز شده است.

آنها صراحتاً اعلام کرده‌اند که «روحانی کاندیدای اصلاح‌طلبان نیست بلکه مورد حمایت آنان است»[3]

و همچنین تأکید دارند که در انتخابات اردیبهشت ماه آینده برای روحانی ستاد انتخاباتی هم تشکیل نخواهند داد...

شاهد مثال اینکه، «مرتضی حاجی» از فعالان اصلاح‌طلب در بخشی از گفت‌وگوی خود با شماره سه‌شنبه 23 شهریور روزنامه آرمان امروز درباره شکل حمایت اصلاح‌طلبان از رئیس‌جمهور روحانی در انتخابات آتی گفته است:

«اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 نیز به این معنا (حمایت رسمی از روحانی) ستاد تشکیل ندادند. معمولا در انتخابات مختلف خود کاندیداها اقدام به تشکیل ستاد می‌کنند و سپس از همفکران خود دعوت می‌کنند تا در ستادها حضور پیدا کنند...به نظر می‌رسد تمرکز جریان اصلاحات به صورت مستقل روی انتخابات شوراها قرار بگیرد و درانتخابات ریاست جمهوری به صورت مشترک با طرفداران دولت همکاری داشته باشد.»[4]

اظهارات بعضا متناقض چهره‌های جریان سیاسی خاص درباره انتخابات ریاست‌جمهوری در حالی است که بر اساس برخی اخبار کمتر شنیده‌شده، آنها از هم‌اکنون به دنبال تشکیل ستادهای انتخاباتی شورای شهر در نقاط مختلف کشور و نیز تعیین نامزدهای فهرست خود برای شورای شهر تهران هستند.

آنها معتقدند عرصه انتخابات ریاست جمهوری سال 96 جایی برای عرض اندام آنها نیست و کاندیدایی ندارند که بخواهند با مدل نامزد سال 88 و بصورت رسمی از وی حمایت کنند. برای همین فعالیت‌های خود را بر محور انتخابات شورای شهر متمرکز کرده و معتقدند که می‌توانند نتیجه انتخابات اسفندماه گذشته در تهران را برای شورای شهر هم تکرار کنند.

 

***

 

اروپایی‌ها برجام را نقض نکرده‌اند؛ فقط با ایران همکاری نمی‌کنند...

روحانی تیم دولت آینده‌اش را هم به مردم معرفی کند!/ اروپایی‌ها «برجام» را نقض نکرده‌اند؛ فقط با ایران همکاری نمی‌کنند!«مصطفی کواکبیان» از نمایندگان اصلاح‌طلب و دبیر کل حزب مردمسالاری اخیراً طی یک سخنرانی در دانشگاه کردستان گفته است:

«ما بدعهدی آمریکا در برجام را قبول نداریم، اما بالاخره 7 تا کشور هستند. الان یکی از آنها نقض کرد تازه آن‌هم رویش نمی‌شود کامل بگوید!...اما عده‌ای خوششان می‌آید که برجام نقض شود چون اینها با اصل مذاکره و اصل دولت یازدهم مخالفند و اینها شیوه دولت قبل را می‌خواهند.»

به گزارش فارس، وی می‌افزاید: اگر آمریکا این کار را هم بکند ما برایش برنامه داریم و از سوی دیگر آمریکا تنها طرف برجام نیست چون 5 کشور اروپایی دیگر که برجام را نقض نکرده‌اند.[5]

 

*برجام دارای روح و متن است که هر دوی آنها بر اساس گفته‌های رئیس‌جمهور و اعضای ستاد برجام قرار بوده است من‌حیث‌المجموع منجر به تحقق دو مقوله «لغو تمام تحریم‌ها» و البته «ارزانی و اشتغال بیشتر» شوند.

اما این 2 وعده اصلی برجام طی یکسال و چند ماهی که از انعقاد و اجرای برجام می‌گذرد نه تنها محقق نشده‌اند بلکه مردم ایران شاهد نقض برجام، تحریم‌های پسابرجامی و البته عدم تحقق آن دو وعده هستند.

از طرفی این صحبت که «آمریکا یکی از هفت عضو مذاکره است»! مصداق بهم ریختن کافه است زیرا تا همین دیروز گفته می‌شد که آمریکا «کدخدا»ست و بهتر است که همه چیز با او هماهنگ شود...

سخنی که البته از یک وجه شاید چندان هم غلط نبود و آن اینکه کشورهای 1+5 امروز برای توجیه بدعهدی‌های خود به سمت آمریکا اشاره می‌کنند.

آقای کواکبیان همچنین در حالی از این می‌گوید که 5 کشور اروپایی طرف مذاکره ایران برجام را نقض نکرده‌اند! که معلوم نیست عدم تحقق دستاوردهای برجام و نیز عدم همکاری تمام بانک‌های بزرگ اروپایی که مورد تصریح «علی‌اکبر صالحی» و «محمدجواد ظریف» قرار گرفته است، از نظر ایشان کار چه کسی می‌تواند، باشد؟!

به این گستره‌ی عدم همکاری، البته باید دبّه کردن و عدم همکاری بانک‌های تنها کشور غیر اروپایی طرف مذاکره ایران یعنی «چین» را نیز افزود.

مسئله‌ای که به تازگی در مصاحبه علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی با شبکه تلویزیونی فونیکس چین مورد اشاره قرار گرفت.[6]

 

***

 

روحانی تیم دولت آینده‌اش را هم به مردم معرفی کند!

روحانی تیم دولت آینده‌اش را هم به مردم معرفی کند!/ اروپایی‌ها «برجام» را نقض نکرده‌اند؛ فقط با ایران همکاری نمی‌کنند!علی تاجرنیا، فعال اصلاح‌طلب و از نمایندگان مستعفی مجلس ششم، به تازگی طی یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: آقاي روحاني اگر بتواند براي دوره دوم رياست جمهوري‌اش از الان تيم همكارانش را يا لااقل بخشي از تيمش را به مردم معرفي كند، بسيار به نفعش خواهد بود.

او می‌افزاید: با توجه به اينكه مجلس دهم امروز مجلسي همراه و همگام با دولت است، گرفتن رأي اعتماد براي كابينه آقاي روحاني آسان‌تر خواهد بود. چنين اقدامي از سوي دولت مي تواند بر افكار عمومي موثر تر باشد. به هر حال هم دولت به خانه تكاني نياز دارد و هم افكار عمومي نيازمند مشاهده تغيير در عرصه اجرايي كشور در اين برهه زماني هستند. آقاي روحاني اگر بكوشد تيم خود را به كمك مجلس دهم كارآمد تر كند، تاثيرات مثبتي بر پايگاه رأي خود در سال ٩٦ خواهد گذاشت.[7]

 

*جریان سیاسی خاص تاکنون بارها اعلام کرده است که رئیس‌جمهور روحانی را پیروز انتخابات اردیبهشت 96 می‌داند!

جالب آنکه آنها حتی پا را از این هم فراتر نهاده و اعلام کرده‌اند که وزرای بعدی در دولت بعدی روحانی هم در مجلس دهم رأی اعتماد می‌گیرند...

عبدالله ناصری اخیراً در همین رابطه گفته بود: پیش‌بینی من این است که وزرایی که آقای روحانی در دولت آینده معرفی خواهد کرد در مجلس دهم رأی خواهند آورد.

این صحبت‌ها در حالی است که بحث برجام و نقض و بی‌دستاوردی آن به مسئله‌ای بغرنج در ستاد اعتدال و در اردوگاه اصلاحات تبدیل شده و می‌رود تا تأثیرات خود را در انتخابات آتی نشان دهد.

از طرفی به لحاظ قانونی، تکلیف روند ثبت‌نام تا تایید صلاحیت آقای روحانی برای انتخابات بعدی هم فعلا نامشخص است.

اظهار عجله اصلاح‌طلبان حتی برای معرفی وزرای دولت بعدی آقای روحانی در حالی است که آنها همّ و غمّ سیاسی خود را معطوف به انتخابات شورای شهر کرده‌اند و تلویحاً بیان داشته‌اند که هیچ فعالیت دموکراتیک مسئولیت‌آوری در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری از جمله «معرفی روحانی بعنوان کاندیدای رسمی جریان اصلاحات» و یا «تأسیس ستاد انتخاباتی برای آقای روحانی» نخواهند داشت.

 

***

 

1_ http://www.magiran.com/npview.asp?ID=3480265

2_http://www.mashreghnews.ir/fa/news/661957

3_http://fna.ir/QW185N

4_http://fna.ir/QW185N

5_ http://fna.ir/FAY2SW

6_ http://www.mashreghnews.ir/fa/news/660667

7_ http://www.magiran.com/npview.asp?ID=3479515

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

تعداد بازدید از این مطلب: 1378
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








سلام دوستان وسروران عزیز به وبلاگ خودتان خوش آمدید امیدوارم لحظات شادی داشته باشید لطفا پس از خواندن و مشاهده هر مطلب نظرات خود را مرقوم فرمایید. متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود